tirsdag 10. november 2009

SNIKFEMINISME

Trusepublikasjonen startet en debatt som vi ikke kan la ligge - er trusene et tegn på snikfeminisme?
Dette kan i utgangspunktet tyde på en radikalisering i en undergrund-feminist bevegelse, ergo kan det tyde på en farlig og villedende feminisme. Påstanden kan så klart kritiseres, og jeg har selv hatt mine tvil om saken. Likevel da jeg på morgenen i dag satte meg ned for å lese Dagbladet over kaffekoppen, fikk jeg bevis for påstanden til (L) "feminister mot svineinfluensa" stod det, med påfølgende sitat "viser trusa i protest".
Herregud da - er dette feminisme? ja, det kan vi stille spørsmål om, men til tross for det oppsiktsvekkende oppslaget, er dette kun et bevis på (L) sin påstand - dette er snikfeminisme - en ytterliggående reaksjon på samfunnet med svineinfluensaen som empiri.
Hvilke konsekvenser har dette for den "riktige" feminismen? (hva nå enn det måtte være). Utviklingen er brutal og skummel, moderne og ambasiøs - jeg ser frem til produksjonen av (nye) truser med trykk som "kvinner mot swineflu, naken er best, av med klærne og jeg liker ikke griser"


1 kommentar: